Häiriö­vies­tintä

Häiriö­vies­tintä

Lieksan kaupun­gin vesihuolto tiedot­taa veden­käyt­tö­kat­koista asiak­kaita teksti­vies­teillä niin etukä­teen tiedossa olevista, kuin äkilli­sis­tä­kin tilan­teista.

Teksti­vies­tit lähete­tään automaat­ti­sesti yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelin­nu­mero ja osoite on julki­nen. Eli jos sinulla on julki­sesti saata­villa oleva puhelin­nu­mero, sinun ei tarvitse rekis­te­röidä sitä asiakas­por­taa­liin. Jos sinulla on käytös­säsi salainen/estetty puhelin­nu­mero tai työliit­tymä, on sinun rekis­te­röi­tävä puhelin­nu­me­rosi alla, jotta voit saada teksti­vies­tit — ohje rekis­te­röin­tiin alempana tällä sivulla.

Myös vuokra- tai vapaa-ajan asunnon, kesämö­kin tai vastaa­van omistaja voi rekis­te­röidä puhelin­nu­me­ronsa siihen osoit­tee­seen, mikäli vakitui­nen kotio­soite on muualla. Tiedot­teita voi tilata itsel­leen useam­masta osoit­teesta.

Häiriö­tie­dot­teet

Toimin­taoh­jeet veden­ja­ke­lun katkoissa

Veden­ja­ke­lu­kat­kon jälkeen vesi voi olla värjään­ty­nyttä tai sameaa, mutta selkiy­tyy vettä juoksut­ta­malla. Mikäli vesi on värjään­ty­nyttä, sitä ei suosi­tella käytet­tä­vän juoma- tai talous­ve­tenä ja myös pyykin­pe­sua on syytä välttää.

Suunni­tel­luista vesijoh­to­töistä, joiden ajaksi meidän on suljet­tava vesi, ilmoi­tamme ennak­koon alueen kiinteis­töille. Pyydämme asukkaita varas­toi­maan vettä astioi­hin omiin tarpei­siin. Mikäli työt aiheut­ta­vat pitkä­ai­kai­sen veden­ja­ke­lu­kat­kon, järjes­tämme tilapäi­sen veden­ja­ke­lu­pis­teen alueelle.

Veden­ja­ke­lun häiriöt kartalla

Rekis­te­röin­tioh­jeet:

Rekis­te­röi numerosi palve­luun erikseen, jos

  • puhelin­liit­ty­mäsi on salai­nen tai prepaid
  • puhelin­liit­ty­mäsi on rekis­te­röity muuhun kuin kotio­soit­tee­seen (esim. työpu­he­lin tai kesämökki)
  • olet kieltä­nyt operaat­to­riasi luovut­ta­masta numeroasi/osoitettasi

PIN-koodin tilaa­mi­nen

  1. Kirjoita kenttiin nimesi ja puhelin­nu­me­rosi (muodossa 0401234567) ja/tai sähkö­pos­tio­soit­teesi.
  2. Klikkaa Lähetä PIN-koodi ‑paini­ketta. Saat pian nelinu­me­roi­sen PIN-koodin teksti­vies­tillä ja/tai sähkö­pos­titse.
  3. Kirjoita saamasi PIN-koodi sille varat­tuun kenttään.
  4. Klikkaa OK-paini­ketta.

Voit lisäksi rekis­te­röidä enemmän­kin kuin yhden osoit­teen, esimer­kiksi kesämö­kin tai lähi-omaisen osoit­teen. Huolto­yh­tiöt, isännöit­si­jät ja muut yrityk­set voivat tilata hallin­noi­mansa kiinteis­tön osoit­teesta häiriö­tie­dot­teet. Samasta osoit­teesta voi tilata viestit useam­paan puhelin­nu­me­roon. Varmis­tat­han että osoit­teesi on kysei­sen toimi­jan toimia­lu­eella.

Pidä yhteys­tie­tosi ajan tasalla

Jos osoit­teesi tai puhelin­nu­me­rosi muuttuu, voit aina päivit­tää tieto­jasi kirjau­tu­malla uudel­leen. Tilaa uusi PIN-koodi, kun haluat muokata tai poistaa tieto­jasi.

Tieto­suoja

Emme käytä järjes­tel­mään tallen­net­tuja numeroita muuhun kuin häiriö­tie­dot­ta­mi­seen. Numeroita ei myydä tai luovu­teta eteen­päin ja ne pysyvät meillä tallessa salasa­na­suo­ja­tulla palve­li­mella, johon on pääsy vain teksti­vies­ti­jär­jes­tel­mää käyttä­villä henki­löillä. Huom. kaupunki tai vesihuolto ei koskaan kysy esimer­kiksi maksu­tie­toja tai lähetä laskuja teksti­vies­tillä asiak­kail­leen. Jos tällaista esiin­tyy, voi kyseessä olla tieto­jen­ka­las­telu puheli­mella eli nk. ”smishing”.

Rekis­te­röinti palve­luun ja tieto­jen päivit­tä­mi­nen